OGÓLNE WARUNKI WYKONYWANIA NAPRAW

1. Przyjęcie samochodu
Naprawy wykonywane są zgodnie ze zleceniem naprawy. Przy przyjmowaniu samochodu, sporządzane
jest zlecenie naprawy, na którym występuje zależnie od przypadku - zakres prac do wykonania bądź
zlecenie wykonania kosztorysu, bądź też samo potwierdzenie przyjęcia samochodu w oczekiwaniu na
właściwe zlecenie napraw.

Podpisanie karty zlecenia przez klienta ( lub przez jego pełnomocnika ) oznacza jego zgodę na
stosowanie niniejszych ogólnych warunków wykonywania napraw, a w szczególności punktów 3 i 8
występujących poniżej.

Gdy klient zleca wykonanie prac w terminie późniejszym niż przyjęcie samochodu, sporządzane jest
zlecenie, w którym ujęte są wszystkie prace do wykonania.

2. Odpowiedzialność za rzeczy pozostawione w samochodzie
Klient jest zobowiązany zabrać kosztowności i rzeczy znacznej wartości przewożone samochodem.
Serwis nie ponosi ryzyka utraty lub uszkodzenia rzeczy pozostawionych w pojeździe.

3. Wykonanie prac
Prace wykonywane są zgodnie z treścią zlecenia naprawy. Naprawiający może dodatkowo wykonać -
podczas realizacji zamówionych napraw - prace, które uzna za niezbędne. W szczególności te, które
związane są z bezpieczeństwem, nawet jeśli nie występują w zleceniu. Tym niemniej, w przypadku gdy
cena wyżej wymienionych napraw może przekroczyć 10 % przewidywanego pierwotnie kosztu naprawy,
naprawiający musi powiadomić o tym swojego klienta i uzyskać jego zgodę. Naprawiający nie ponosi
żadnej odpowiedzialności w przypadku, gdy klient nie zgodzi się na wykonanie napraw.

Jeżeli w trakcie wykonywanych prac zleconych Serwis zdiagnozuje konieczność wykonania prac
dodatkowych, to zakres tych prac i ich szacunkowy koszt zostanie przedstawiony Klientowi pisemnie w:
„Protokole rozszerzenia zakresu naprawy” lub w przypadku braku takiej możliwości Klient zostanie
poinformowany telefonicznie.

Serwis zastrzega sobie możliwość odmówienia wykonania prac dodatkowych, wyszczególnionych w
Protokole rozszerzenia zakresu naprawy lub będącym przedmiotem rozmowy telefonicznej, o jakiej mowa
powyżej, jeśli nie uzyska pisemnej akceptacji ze strony Klienta w postaci :

a) pisemnej zgody Klienta lub
b) podpisu Klienta na Protokole rozszerzenia zakresu naprawy lub
c) wiadomości e-mail na adres jacek@lifecarserwis.pl
W przypadku odmowy/braku zgody (zarówno ze strony Klienta jak i Serwisu z przyczyn wymienionych w
pkt. 3) na wykonanie prac dodatkowych (wpływających na bezpieczeństwo ruchu drogowego), Klient
pokwituje odbiór pojazdu niesprawnego na „Protokole odbioru pojazdu niesprawnego”

Klient upoważnia Serwis do wykonania jazd testowych (w tym również na drogach publicznych) w celu
określenia zakresu potrzebnych prac lub oceny jakości i poprawności prac wykonanych.

Naprawy poza siedzibą Serwisu realizowane będą na podstawie pisemnego zlecenia Klienta.

4. Ubezpieczenia
W przypadku jeśli koszty naprawy samochodu stanowią przedmiot rozliczeń klienta z ubezpieczycielem,
zakład naprawczy nie ma obowiązku występować w stosunkach z ubezpieczycielem, ani też nie ma
obowiązku występować w żadnych sporach z ubezpieczycielem lub sprawcą szkody. Bez względu na
ustalenia ubezpieczyciela zakład naprawczy ma prawo do wynagrodzenia zgodnie z treścią umowy z
klientem.

5. Naprawy pojazdów
Roszczenia gwarancyjne będą rozpatrywane zgodnie z warunkami gwarancji oferowanymi przez
dostawcę danego podzespołu lub części.

Usługi objęte są gwarancją 6-cio miesięczną.

Gwarancja nie obejmuje ewentualnych kosztów związanych z naprawą u Klienta lub miejscu przez niego
wskazanym i holowania z miejsca awarii do Serwisu.

Gwarancja nie obejmuje również :

standardowych przeglądów i usług utrzymania
skutków nieprawidłowego używania pojazdu, błędu lub niedopatrzenia ze strony Klienta
wymiany części, których zużycie jest zjawiskiem naturalnym i może zmieniać się w zależności od
eksploatacji pojazdu, jego przebiegu, warunków geograficznych i klimatycznych oraz których
konieczność wymiany nie jest podyktowana uszkodzenie. Dotyczy to przede wszystkim : klocków
hamulcowych, okładzin tarcz hamulcowych, tarcz i bębnów hamulcowych, opon, sprzęgła, pasków
klinowych i wieloklinowych, amortyzatorów, piór wycieraczek i innych uwzględnionych w instrukcji
eksploatacji pojazdu.
szkód powstałych przez zjawiska naturalne lub w wyniku wypadku.
Części zamienne objęte gwarancją są przesłane do producenta w celu przeprowadzenia ekspertyzy
technicznej. Jeśli roszczenia gwarancyjne Klienta zostało uznane, wadliwa część staje się własnością
producenta, natomiast jeśli reklamacja została odrzucona, naprawa obejmująca wymianę wadliwej części
następuje na koszt Klienta. Część taka może zostać zwrócona Klientowi, jeżeli przy zgłaszaniu
reklamacji wyraził takie życzenie.

Gwarancją nie są objęte materiały eksploatacyjne.

Naprawy gwarancyjne wykonywane są przez serwis w Chrzanowie Dużym.
Koszty transportu   pojazdu do serwisu pokrywa Klient.

Serwis nie ponosi dalszej odpowiedzialności niż wynikająca z gwarancji, w szczególności Serwis nie
odpowiada z tytułu rękojmi jak również za dalsze szkody będące następstwem wady części lub usługi .

6. Odbiór samochodu
Terminy odbioru samochodów ustalone są w zależności od możliwości naprawiającego w momencie
zlecenia prac. Terminy te podawane są orientacyjnie. Różne zdarzenia spowodowane problemami w
zwykłym działaniu serwisu lub też okolicznościami wyjątkowymi (takimi jak siła wyższa lub problemy z
zaopatrzeniem), mogą opóźnić termin odbioru.

Klient powinien odebrać samochód niezwłocznie po zakończeniu naprawy. Jeśli tego nie zrobi,
przesłane zostanie zawiadomienie o zakończeniu naprawy, zobowiązujące do odebrania pojazdu w ciągu
7 dni od daty wystawienia zawiadomienia. Po upływie tego terminu naprawiający ma prawo naliczenia
opłaty za przechowywanie samochodu w wysokości 20,00zł, za każdy dzień przechowywania. Ponadto
Serwis może dochodzić odszkodowania na zasadach ogólnych jeżeli wysokość szkody przewyższy
zastrzeżoną karę umowną. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie samochodu
po wyznaczonym terminie odbioru.

Przyjmuje się, że poprzez odbiór samochodu po naprawie klient zaakceptował naprawy zgodnie z treścią
zlecenia - bez zastrzeżeń.

7. Wymienione części
Części, których wymiana została opłacona przez klienta są do jego dyspozycji przy odbiorze
samochodu. Jeśli klient zadeklaruje to w zleceniu - są mu one zwracane.

Części nie odebrane przez klienta przy odbiorze samochodu przechodzą na własność serwisu.

8. Płatność
Faktury sporządzane są według stawek obowiązujących w dniu zlecenia naprawy.
Koszty robocizny wyliczane są według norm czasowych i cennika.
Uregulowanie płatności za prace powierzone naprawiającemu odbywa się w biurze serwisu przed
wydaniem samochodu.

W celu zabezpieczenia kosztów naprawy wykonywanej na podstawie zlecenia naprawy Klient ustanawia
na rzecz serwisu zastaw na stanowiącym jego własność samochodzie lub urządzeniu bliżej określonym w
karcie zlecenia o wartości do ustalenia według EUROTAX, AUDATEX, itp.
Z chwilą zawarcia umowy Klient oddaje w posiadanie serwisu przedmiot zastawu określony w karcie
zlecenia. Serwis może oddać przedmiot zastawu do przechowania osobie trzeciej, zajmującej się
przechowaniem rzeczy tego rodzaju, bądź przechowywać przedmiot zastawu we własnym zakresie przez
czas od daty zawiadomienia Klienta o terminie wydania samochodu po naprawie do czasu zapłacenia
kosztów naprawy na koszt Klienta.
Zastaw zabezpiecza wszelkie koszty serwisu, należność za naprawę, odsetki za opóźnienie w zapłacie
kosztów naprawy i inne koszty związane z przedmiotem zastawu.

9. Sprawy sporne
Wszelkie sprawy sporne wynikające z niniejszej umowy strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu
właściwego miejscowo dla Serwisu.

Postanowienia niniejszych ogólnych warunków wykonywania napraw mogą w części nie mieć
zastosowania ze względu na nadrzędne prawo lokalne.